Returer

Retur ska ske senast 14 dagar efter att du mottagit din leverans. Returnera en vara genom att följa dessa steg:

  1. Returnera produkten i dess originalförpackning och försegla paketet noggrant.
  2. Fäst returfraktsedeln ovanpå den gamla fraktsedeln. Retursedel får du genom att kontakta kundtjänst
  3. Lämna in paketet på ett PostNord-ombud eller boka upphämtning av paketet i PostNord-appen eller via PostNords hemsida. Spara kvittot som returbevis.
  4. Kredit utbetalas inom 14 dagar efter att vi har mottagit returen.

 

Returavgift
Följande returavgifter tas ut när du utnyttjar din ångerrätt eller rätt till öppet köp:

  • Smått och mellanstort gods (under 20 kg), 99 kr
  • Skrymmande gods (över 20 kg), 249 kr
  • Övrigt gods (varor som levererats på pall), 399 kr
  • För ej uthämtat paket debiteras 249 kr.

Om du vill returnera fler produkter, till exempel kläder och flera vagnar (det vill säga varor över 20 kg), kommer alltid den högsta returavgiften att debiteras. 

Det är ditt ansvar som kund att lämna in dina returvaror till PostNord på rätt sätt. Var noga med att notera paketets kolli-ID när du skickar paketet från ditt ombud och be om ett kvitto om du inte får ett. Returfraktkostnaden dras automatiskt av från det belopp du får återbetalat. 
 

Undatget för ovan är om du behöver nyttja vår förlossningsgaranti. Läs mer här om vår förlossningsgaranti

 

Reklamation

När du handlar hos reirei:

  • Du får en 1-års garanti på alla produkter.
  • Enligt Konsumentköplagen har du en 3-årig rätt till reklamation.

Produktgaranti:

  • Garantin täcker endast tillverkningsfel som fanns vid leverans.
  • Ursprungliga fel måste bevisas och bekräftas av reirei för att garantin ska gälla.
  • Du kan få kostnadsfri reparation, en ny produkt eller en sänkning av det ursprungliga priset beroende på situation.
  • Garantin gäller inte om inget fel kan hittas på produkten eller om du själv har orsakat skadorna.

För att göra en reklamation eller nyttja garantin:

  1. Kontakta vår kundtjänst via telefon eller mejl: kundtjänst
  2. Lämna en beskrivning av felet på produkten och bifoga tydliga bilder på felet.
  3. Vi hjälper dig genom processen och behandlar eventuella återbetalningar så snart som möjligt efter att den defekta produkten har kontrollerats. 

Returfrakt:

  • Reirei täcker kostnaden för returfrakten om du nyttjar garantin eller reklamationsrätten.