REIREI Webshops Villkor

  • Dessa köpvillkor gäller när du som konsument köper produkter från REIREIs webshop https://webshop.reirei.se/ ("Avtalet"). Det är viktigt att du läser igenom hela Avtalet, inklusive Integritetspolicyn som närmare ger information om de personuppgifter som vi behandlar, innan du accepterar dem. Om du har några frågor om Avtalet så kan du kontakta vår kundtjänst, kontaktinformation finner du under punkten 1 nedan.
  • Du måste vara minst 18 år (eller ha din förälders/målsmans godkännande) för att få köpa produkter via vår Webshop och ingå Avtalet. För att lägga en beställning om köp av produkter via vår Webshop måste du lämna vissa personuppgifter om dig själv (såsom namn, e-mailadress, adress och mobiltelefonnummer), .
  1. Om REIREI AB
  • REIREI AB, organisationsnummer 556853-2773, har sitt säte i Linköping ("Företaget", "vi" "reirei"). Företagets postadress är Gelbgjutaregatan 2, 58254 Linköping.
  • Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail tillkundservice@reirei.semed ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss så snart vi kan helgfri måndag till fredag eller ring oss på 01351030 mellan 9-17.
  1. Beställning
  • När du lägger en beställning om köp av produkter och godkänner Avtalet digital accepterar du att bli kunden av villkoren i Avtalet.
  • När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till den e-postadress som du uppgivit vid beställningen. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Ett avtal om köp ingås först när vi bekräftar din beställning genom orderbekräftelse.
  • Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post tillkundservice@reirei.se.
  1. Leverans
  • Våra normala leveranstider är 1-3 dagar och beror på vilket fraktsätt som du valt. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på kommandehelgfri vardag. I samband med Black Friday, Jul och andra allmänna helgdagar kan leveranstiden vara något längre.
  • Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid), kontakta oss på e-postadress:kundservice@reirei.se.
  • Paketet ligger hos ombudet i 6-7 dagar innan det automatiskt går i retur till oss. Om du ej har möjlighet tt hämta ut ditt paket inom denna tid kan du utöka tiden försändelsen ligger hos ombudet till 13-14 dagar. Detta gör du själv i Postnords app eller via Postnords kundservice. Observera att om paketet inte hämtas ut inom dessa dagar och returneras till oss tar vi ut en avgift på 249 kr för extra hanteringskostnader (returfrakt, expeditionsavgifter etc). 
  1. Priser och betalning
  • Alla priser i den svenska butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
  • Vi reserverar oss för prisändringar orsakade av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
  • Betalning genomförs via de betalningsmetoder som erbjuds från tid till annan via Webshopen. Notera att de betalningsmetoder som erbjuds via Webshopen tillhandahålls av utomstående betaltjänstleverantör (för närvarande Klarna). Klarnas allmänna villkor finner du här: https://www.klarna.com/se/villkor/.
  1. Ångerrätt 
  • Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från den dag som du (eller i förkommande fall ditt ombud) har tagit emot en vara som du har beställt.

5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:

  • Vill du utöva ångerrätten måste du skicka ett klart och tydligt meddelande till oss om ditt beslut att frånträda avtalet till kundservice@reirei.se. För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du skickar ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut. Retursedel tillhandahålls av reirei via mail efter begäran av retur. 
  • Du bör omedelbart och senast inom 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
  • Om du ångrar ditt köp kommer vi att betala tillbaka de betalningar vi fått från dig, med undantag för retur av del av order då vi inte återbetalar leveranskostnaden. Vi får vänta med återbetalning tills vi fått tillbaka varan från dig eller tills du sänt in ett bevis på att du återsänt varan, beroende på vilket som inträffar först.
  • Vi kommer att använda samma betalningsmetod för återbetalningen som du själv har använt för beställningen, om vi inte uttryckligen kommit överens om något annat. Återbetalningen kommer inte att kosta dig något.
  • Du är ansvarig för varornas minskade värde till följd av annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varornas art, egenskaper och funktion och vi förbehåller oss rätten att dra av en summa för sådan värdeminskning på återbetalningsbeloppet.
  • Du står för returfrakt och ansvarar för produkternas skick från det att du mottagit dem. Produkterna bör skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning. 
  • Kostnader vid returfrakt:Paket under 20 kg 99 kr, skrymmande gods över 20 kg, 199 kr. Övrigt gods levereras på pall, 299 kr. Ej uthämtat paket 249 kr. 

    1. Ångerrätten gäller inte vid:
  • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
  • Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
  • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
  • Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.
  1. Reklamation och klagomål
  • Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Enligt konsumentköplagen har du som konsument 3 års reklamationsrätt. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten och gäller till exempel inte vid fel som orsakas av normalt slitage.
  • Klagomålet ska skickas inom rimlig tid efter att defekten har upptäckts.

6.1. Hur går du tillväga vid reklamation?

  • Eventuella fel och defekter kan exempelvis reklameras tillkundservice@reirei.sedär du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
  • Om vi inte lyckas åtgärda felet eller leverera en liknande produkt återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
  1. Ansvarsbegränsning
  1. Produktinformation

  1. Tvistlösning
  • Om du har ett klagomål får du gärna kontakta oss på kundservice@reirei.se. Vi erbjuder kundtjänst på följande språk: svenska och engelska.
  • Du som konsument med hemvist i Sverige kan använda den alternativa tvistlösningsprocess som tillhandahålls av Allmänna Reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm, Sverige,  eller använda den Europeiska kommissionens onlineplattform för tvistlösning som du hittar här: www.ec.europa.eu/consumers/odr.